Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání české a německé právní úpravy nekalé soutěže s přihlédnutím k evropskému právu
Vacková, Linda ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Předmětem této diplomové práce je právaní úprava práva nekalé soutěže a to konkrétně srovnání právní úpravy české a německé s přihlédnutí k právu evropskému. Právo nekalé soutěže, jakožto jedna ze dvou větví práva soutěžního (práva hospodářské soutěže), je souborem právních norem zakazujících určitá jednání v hospodářské soutěži a stanovujících sankce za porušení těchto zákazů. Ústřední pojem celé práce nekalá soutěž zahrnuje ty případy, kdy někdo zneužívá a deformuje konkurenční prostředí nekalým způsobem. Lze ji definovat jako soutěž, kterou někdo kazí, v níž někdo něco zatemňuje anebo soutěž, v níž se někdo chová nepoctivě, nemravně, nečestně či nevyhovujícím způsobem. Tato diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole byl nastíněn účel a vůbec potřeba regulace soutěžního práva, stejně tak základní pojmy a definice. Byly definovány pojmy jako soutěž obecně, hospodářská soutěž, soutěžní právo a nekalá soutěž. V kapitole druhé bylo přistoupeno k rozebrání normativního základu práva nekalé soutěže, k pramenům práva. Bylo pojednáno o ústavněprávních základech, zákonné úpravě i evropském právu. Kapitola třetí je zaměřena na téma soutěžního vztahu jakožto vztahu horizontálního a vertikálního. Jsou zde podrobně vysvětleny pojmy subjektů, které vystupují v rámci těchto vztahů nebo na...
Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...
Srovnání české a německé právní úpravy nekalé soutěže s přihlédnutím k evropskému právu
Vacková, Linda ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Předmětem této diplomové práce je právaní úprava práva nekalé soutěže a to konkrétně srovnání právní úpravy české a německé s přihlédnutí k právu evropskému. Právo nekalé soutěže, jakožto jedna ze dvou větví práva soutěžního (práva hospodářské soutěže), je souborem právních norem zakazujících určitá jednání v hospodářské soutěži a stanovujících sankce za porušení těchto zákazů. Ústřední pojem celé práce nekalá soutěž zahrnuje ty případy, kdy někdo zneužívá a deformuje konkurenční prostředí nekalým způsobem. Lze ji definovat jako soutěž, kterou někdo kazí, v níž někdo něco zatemňuje anebo soutěž, v níž se někdo chová nepoctivě, nemravně, nečestně či nevyhovujícím způsobem. Tato diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole byl nastíněn účel a vůbec potřeba regulace soutěžního práva, stejně tak základní pojmy a definice. Byly definovány pojmy jako soutěž obecně, hospodářská soutěž, soutěžní právo a nekalá soutěž. V kapitole druhé bylo přistoupeno k rozebrání normativního základu práva nekalé soutěže, k pramenům práva. Bylo pojednáno o ústavněprávních základech, zákonné úpravě i evropském právu. Kapitola třetí je zaměřena na téma soutěžního vztahu jakožto vztahu horizontálního a vertikálního. Jsou zde podrobně vysvětleny pojmy subjektů, které vystupují v rámci těchto vztahů nebo na...
General Clause of Unfair Competition in Czech-Slovak Comparative View
Kapel, Ján ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Tomsa, Miloš (oponent)
NÁZOV PRÁCE V ČESKOM JAZYKU Generální klauzule nekalé soutěže v česko-slovenském srovnávacím pohledu NÁZOV PRÁCE V SLOVENSKOM JAZYKU Generálna klauzula nekalej súťaže v česko-slovenskom porovnávacom pohľade ABSTRAKT Účelom práce je analyzovať a zaoberať sa ustanovením § 44 odst. 1 zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Uvedené ustanovenie predstavuje generálnu klauzulu nekalej súťaže, ktorá obsahuje tri podmienky. Tieto musia byť kumulatívne naplnené, aby mohlo byť konkrétne konanie označené ako konanie nekalosúťažné. Zároveň pri analýze jednotlivých podmienok chceme upozorniť na odlišnosti v právnej úprave v Slovenskej republike a porovnať ju s českou právnou Práca je rozdelená do šiestich kapitol. Prvá kapitola sa zaoberá historickým vývojom práva nekalej súťaže v Európe, ale aj osobitne na území Československa, resp. Českej republiky a Slovenskej republiky po vniku samostatných štátov. V rámci tejto časti venujeme široký priestor zákonu proti nekalej súťaže z obdobia prvej Československej republiky. Druhá kapitola je venovaná všeobecným informáciám o generálnej klauzule nekalej súťaže, jej funkciám a vzťahu k špeciálnym skutkovým podstatám nekalej súťaže. Jej súčasťou je aj analýza vzťahu zákazu nekalej súťaže k špeciálnym skutkovým podstatám z pohľadu teórie práva a...
Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...
Guerilla marketing a jeho právní a reklamní aspekty
Nosková, Zuzana ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Tématem této diplomová práce je "Guerilla marketing a jeho právní a reklamní aspekty". Guerilla marketing je druh marketingového nástroje používaný při netradičních, inovativních a někdy až šokujících reklamních kampaních. Součástí práce je analýza právního prostředí upravující tuto oblast. Právní úprava reklamy v českém právním řádu spadá jak pod veřejnoprávní, tak i soukromoprávní regulaci. V rámci práce byl proveden průzkum dotazníkovým šetřením s běžnou veřejností se zaměřením na obecnou znalost pojmu guerilla marketing. Další část výzkumu proběhla s odborníky z praxe komunikačních agentur a byly zpracovány jejich názory na situaci aktuálního dění na reklamním trhu. Praktická část je zakončena komparací českého právní úpravy reklamy s úpravou v americkém právu.
Vybrané skutkové podstaty nekalé soutěže v rámci generální klauzule
Jakubíčková, Věra ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Cupka, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá nepojmenovanými (soudcovskými) skutkovými podstatami nekalé soutěže, jako je lavina, prémiování, obtěžování spotřebitele, projevy nekalé reklamy atd. Dále je nastíněn vývoj nekalé soutěže, subjekty nekalé soutěže a rozebrána generální klauzule. V následujících kapitolách je pojednáno o vztahu ke směrnici o nekalých obchodních praktikách a soukromoprávních prostředcích ochrany proti nekalé soutěži. Autorka se věnuje i plánované právní úpravě nekalé soutěže v novém občanském zákoníku a navrhuje změny de lege ferenda.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.